Conservative statement on Rogers proposed purchase of Shaw
Conservative statement on Rogers proposed purchase of Shaw
March 15, 2021
FOR IMMEDIATE RELEASE
Ottawa, ON – Pierre Poilievre, Conservative Shadow Minister for Jobs and Industry, released the following statement on the proposal from Rogers Communications to purchase Shaw Communications:
“Conservatives are focused on ensuring competition, affordability, and jobs in Canada’s telecommunications sector.
“The proposed plan by Rogers to purchase Shaw is a large transaction with a number of considerations that must be studied. Conservatives will be reviewing this deal to ensure it helps create competition, affordability for Canadians, and jobs.
“We are pleased to see the Competition Bureau is reviewing this proposed deal and look forward to its findings.
“Canadians pay some of the highest cell phone and internet rates in the world. Conservatives will continue to stand up for Canadian consumers and ensure their interests are put first.”
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Déclaration des conservateurs sur l’achat proposé de Shaw par Rogers
15 mars 2021
POUR DIFFUSION IMMÉDIATE
Ottawa (Ontario) – Pierre Poilievre, ministre du Cabinet fantôme conservateur responsable des Emplois et de l’Industrie, a fait la déclaration suivante au sujet de la proposition de Rogers Communications d’acheter Shaw Communications :
« Les conservateurs veulent assurer une saine concurrence, une abordabilité et des emplois dans le secteur des télécommunications du Canada.
« Le plan proposé par Rogers pour acheter Shaw est une transaction importante, avec un certain nombre de considérations qui doivent être étudiées. Les conservateurs vont examiner cette entente pour assurer qu’elle aide à créer une concurrence, une abordabilité pour les Canadiens et des emplois.
« Nous sommes contents que le Bureau de la concurrence examine l’entente proposée et nous attendons ses conclusions.
« Les Canadiens paient certains des tarifs de téléphonie cellulaire et d’Internet les plus élevés du monde. Les conservateurs vont continuer à défendre les consommateurs canadiens et à assurer que leurs intérêts sont traités en priorité. »
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